Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Indiskas butiker börjar sälja direkt till kunden på sina Instagramkonton

Publicerad: 17 november 2020, 06:57

Foto: Daniel Norman

Indiska börjar med direktförsäljning via butikernas lokala Instagramkonton. ”I tider som dessa gäller det att vara kreativ”, säger vd Karin Lindahl.


Ämnen i artikeln:

HeminredningKläderSociala medierIndiska

Indiska börjar med försäljning via butikernas lokala Instagramkonton.

Kunden kan genom ett direktmeddelande till butiken i chattfunktionen på Instagram beställa en eller flera produkter för att sedan få det hemskickat.

Betalning sker via Swish och butikspersonalen lägger sedan en beställning via Postnord, vilket gör att kunden får samma leveransalternativ som i e-handel.

– I tider som dessa gäller det att vara kreativ och hitta lösningar för att fortsatt kunna bedriva handel. Vi letar ständigt efter nya sätt att nå våra kunder. Många av våra fysiska butiker har en stark krets av stamkunder och med den här lösningen hoppas vi kunna knyta ännu närmre kontakt med dem. Det är också en bra möjlighet för oss att bli snäppet vassare på den personliga servicen och kommunikationen, säger Karin Lindahl, vd Indiska.

Tjänsten finns tillgänglig från 19 november.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News