Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Hon får nyckelroll när Bygma växlar upp marknadsarbetet

Publicerad: 8 januari 2020, 13:48

Bygma har målet klart – de ska bli en av de tre största aktörerna inom byggmaterialhandeln. Där blir den nya marknadschefen Ulrika Berg en viktig pusselbit.


Ämnen i artikeln:

Bygg

– Vi är mycket nöjda med att välkomna Ulrika Berg som vår marknadschef. Intresset för tjänsten har varit stort men vi har i urvalsprocessen funnit Ulrika som utomordentligt kompetent med en strategisk höjd och en affärsmässighet som kommer att bidra starkt till vår affär. Bygma står i begrepp att växla upp marknadsarbetet och Ulrika är rätt person att leda och utveckla det arbetet, säger vd Peter Lindström.

Ulrika Lindström har en bred bakgrund inom marknadsföring och kommunikation.

Närmast kommer hon från färgleverantören Tikkurila Sverige där hon varit skandinavisk marknadsdirektör.

Tidigare har hon arbetat inom Fastighetsbyrån, Hemnet och Tv4.

– Jag ser fram emot att bidra till den spännande tillväxtresa som Bygma befinner sig i med målsättningen att bli ena v de tre största aktörerna på den svenska marknaden för byggmaterial, säger hon i en kommentar.

Läs mer: Bygmas nye vd har spikat planen: ”Vi ska vara bland de tre största”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Bygg

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev