Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Hon får en nyckelroll när Lindex ska utvecklas till ett globalt modeföretag

Publicerad: 23 februari 2021, 09:12

Linda Olsson blir global marknadsdirektör för Lindex. Hon har arbetat inom bolaget sedan 2019. ”Hon kommer att ha en nyckelroll i vår fortsatta utveckling”, säger vd Susanne Ehnbåge.


2019 började Linda Olsson som marknads- och strategichef hos Lindex och i dag har hon det operativa ansvaret för marknadsavdelningen.

Från 1 mar blir hon global marknadsdirektör för kedjan.

– Med sin gedigna bakgrund inom marknadsföring och varumärkespositionering kommer Linda ha en nyckelroll i Lindex fortsatta utveckling som globalt modeföretag, och vara drivande i att stärka Lindex varumärke och vässa kundupplevelsen i alla kanaler”, säger Susanne Ehnbåge.

Linda Olsson har en lång erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och detaljhandeln. Innan hon kom till Lindex arbetade hon hos mediebyrån Carat.

– Lindex har alltid varit ett varumärke som legat mig varmt om hjärtat, både som kund och professionellt. När jag fått möjligheten att lära känna Lindex från insidan och se alla fantastiska medarbetare som varje dag jobbar mot vårt högre syfte - to empower and inspire women everywhere - gör det mig otroligt stolt. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta arbeta tillsammans med detta talangfulla team och utveckla Lindex som ett starkt globalt varumärke, säger Linda Olsson själv i en kommentar.

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev