torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Här är Kicks beslut – för att motverka osunda ideal: ”Skönhet för alla”

Publicerad: 16 februari 2023, 09:13

Carola Lundell, marknadschef för Kicks.

Foto: Peter Jönsson

Kicks slutar retuschera bilder som ett led i arbetat med att motverka osunda skönhetsideal.

Ämnen i artikeln:

Detaljhandeln

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


– Att vi väljer att sluta med retuschering av egenproducerat innehåll går helt i linje med vår varumärkesplattform More of You som är ett löfte om att vi ska vara inkluderande och att skönhet är för alla. Det ska också återspeglas i all vår kommunikation där vi vill inspirera alla till att hitta sina egna uttryck för skönhet och hylla det som gör oss unika. Att då ta fram bildmaterial som kommunicerar orealistiska skönhetsideal går helt emot vårt varumärkeslöfte och våra värderingar, säger marknadschefen Carola Lundell i en kommentar.

Det var från och med årsskiftet som Kicks slutade att retuschera bilder. Det handlar om allt egenproducerat bild- och filmmaterial för såväl bolagets reklamkampanjer som content.

LÄS OCKSÅ: Kicks nya vd om uppdraget – och att vara en del av Axel Johnson: ”Ett stort plus”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev