Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Här är Adlibris största varumärkessatsning någonsin

Publicerad: 7 september 2021, 07:48

Adlibris tänker om vad gäller marknadsföringen.

Foto: Pressbild

E-handlarens nya kampanj är den största varumärkessatsning som gjorts i bolagets historia. ”Våra kunder kommer att få se mycket mer av det nya Adlibris framöver”, säger marknadschef Sofia Söderqvist.


Ämnen i artikeln:

Adlibris

Under 2021 har Adlibris genomfört ett omfattande varumärkesarbete. 

– Under det senaste året har vi arbetat mer utifrån kundens perspektiv. Hur vill de konsumera böcker, vilka är deras prioriteringar och hur ser kundresan faktiskt ut? Vi har genomfört flera undersökningar och de kundinsikter vi fått har lagt grunden för hur vi framöver kommer arbeta med vår marknadsföring och kommunikation, säger Sofia Söderqvist i en kommentar. 

Kunderna har fått svara på vad de efterfrågar i form av inspiration till nästa läsupplevelse, smidiga leveranser, bra kampanjer och attraktiva priser. 

Det omfattande arbetet har nu resulterat i en stor nordisk kampanj med namnet Hitta din nästa läsupplevelse. 

Från att tidigare fokuserat taktiskt marknadsföring lyfter Adlibris nu in mer emotionella och rationella budskap i sin marknadsföring. 

I Hitta din nästa läsupplevelse kunden ska känna att de bjuds in i en magisk värld. 

Kampanj är den största varumärkessatsningen som Adlibris genomfört någonsin och kommer att köras i Sverige, Norge och Finland. 

– Vi är väldigt stolta över utvecklingen av vårt varumärke och vår nya kampanj. Våra kunder kommer att få se mycket mer av det nya Adlibris framöver, säger Sofia Söderqvist.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Adlibris

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News