Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

H&M tar fitnessikonen till hjälp för att få världen i rörelse – lanserar nytt varumärke

Publicerad: 4 augusti 2022, 08:51

Jane Fonda frontar H&M:s lansering av nya varumärket med rörelsekläder

H&M vill få hela världen i rörelse – och lanserar ett nytt varumärke. Till sin hjälp tar bolaget den skådespelerskan och fitnessikonen Jane Fonda.


I dag lanserar H&M sitt nya varumärke H&M Move i hela världen. 

Med det vill modejätten demokratisera sportkläder och få hela världen i rörelse, oavsett hur man väljer att göra det. Symboliskt väljer de att kalla kläderna för rörelsekläder. 

– Att undanröja hinder för idrott är vårt huvudsakliga syfte, där vi börjar med att demokratisera sportkläder. Vi erbjuder ett brett utbud av rörelsekläder att röra sig i flera olika kategorier, som är snygga, funktionella och betydelsefulla för våra kunder, säger Simon Brown, general manager för H&M Move, i en kommentar. 

De som går i fronten när H&M Move lanseras brett över hela världen är skådespelaren och fitness-ikonen Jane Fonda samt koreografen Jaquel Knight. 

I kampanjen tar Jane Fonda åter på sig rollen som workout-instruktör med Jaquel Knight vid sin sida. 

– Jag har tillbringat mycket tid med att få människor i rörelse och kände en naturlig dragning till H&M Moves mission, att få världen i rörelse. Jag gillar också filosofin med rörelsekläder framför sportkläder. För mig handlar det inte om sport eller om att vara mest atletisk. Det handlar om att ge din kropp den rörelse den behöver för att må bra så att den kan ta hand om dig, säger Jane Fonda i en kommentar. 

H&M Move kommer att ha kläder för kvinnor, män och barn. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev