Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Google-chefens vassaste tips: Sex faktorer som avgör om kunden handlar hos dig

Publicerad: 29 juni 2021, 08:18

Emma Hallerstedt, retail-chef på Google, prickar in avgörande faktorer vid konsumentens val av varumärken.

Foto: Johan Marklund

Krigar du för att fånga avslut i den allt stökigare köpresan? Det förändrade konsumentbeteendet under pandemin har gjort det svårare för varumärken att behålla kunder. I en ny rapport lyfter Google fram sex avgörande faktorer som väger tungt för köpbeslutet.


Ämnen i artikeln:

GoogleKonsumentbeteende

Den så kallade kundresan var i stark förändring redan innan pandemin. Konsumenternas beteende blev svårare att förutse i takt med att de allt mer självsäkert rörde sig in och ut

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GoogleKonsumentbeteende

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev