Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Gallerian öppnar ytor för het trend: ”Allt större efterfrågan”

Publicerad: 5 oktober 2022, 13:01

Fram till den 23 oktober huserar Bemz i Gallerians nya pop up-yta. Besökarna kan bland annat visualisera sin Ikea-soffa med Bemz-överdrag med hjälp av digitala verktyg.

Gallerian i Stockholm erbjuder för första gången pop up-ytor. ”Efterfrågan på mer flexibla hyreslösningar har vuxit sig allt större”, säger Alice Leffler, uthyrare pop Up och korta kontrakt på AMF Fastigheter.

Ämnen i artikeln:

Galleriakundrelation

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


De nya pop up-ytorna kan hyras veckovis och vänder sig till aktörer som vill nå ut med nya produkter, kollektioner och samarbeten till en publik mitt i stan.

De två öppna ytorna ligger på central plats i Gallerian, är skalbara och omfattar som mest cirka 30 respektive 50 kvadratmeter.

– Pop ups av olika slag och i olika syften har kommit att spela en allt viktigare roll i handelns transformation. Vi ser en spännande utveckling och är oerhört glada över att kunna erbjuda retailaktörer att testa nytt på en så välbesökt och central handelsplats i Gallerian, säger Alice Leffler.

Först ut är e-handelsföretaget Bemz som främst producerar designöverdrag till Ikeamöbler.

 – Vi ser fram emot att möta Gallerians publik under kommande veckor. Gallerian är en av Stockholms mest centrala handels- och mötesplatser, med ett högt antal besökare och en bred målgrupp. Att Ikea har butik under samma tak gör det naturligtvis än mer intressant för oss att möta våra kunder just här, säger Annie Karlsson, CCO på Bemz.

LÄS OCKSÅ: Gallerian fyller 45 – och har en plan för att leva i 45 år till: ”Måste vara ärliga om vilka som haft det tuffast”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev