Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Frölunda Torg låter besökarna lyfta modeutbudet – placerar ut selfieboxar i köpcentrumet

Publicerad: 21 mars 2022, 09:04

Frölunda Torg låter besökarna dela sitt favoritmode i ny kampanj.

När Frölunda Torg i Göteborg rullar ut sin stora vårkampanj står besökarna i fokus. Via selfieboxar som placerats ut i köpcentrumet kan de föreviga sitt favoritmode. ”Tanken är att besökarna ska få interagera med butikernas produkter och tjänster på ett nytt och spännande sätt”, säger marknadsansvarig Terese Carlsson.


Frölunda Torgs nya kampanj får under namnet Sharevänligt vårmode. 

Med en vill köpcentrumet både visa upp det breda utbud av mode som finns där och samtidigt bjuda på en upplevelse. 

– Vi jobbar sedan flera år tillbaka med upplevelsebaserad marknadsföring och i alla större kampanjer vi gör adderar vi interaktiva element och försöker bjuda besökarna på något extra, säger Terese Carlsson. 

Inspiration har hämtats från de selfiemuseum som finns i storstäder runt om i världen. I fotovänliga selfieboxar som placerats ut i köpcentrumet kan besökarna föreviga sina outfits och ta bilder till flödet. 

Kampanjen drar igång i dag och selfieboxarna kommer att finnas på plats fram till 1 maj. Under varje vecka fram till det har besökarna som taggar sina bilder på rätt sätt chansen att vinna ett presentkort. 

Nästa lördag anordnar Frölunda Torg dessutom ett event där hyresgästerna i köpcentrumet ställer ut sina produkter i anslutning till boxarna för att besökarna enklare ska kunna föreviga dessa på bild. 

–Tanken är att besökarna ska få interagera med butikernas produkter och tjänster på ett nytt och spännande sätt, säger Terese Carlsson. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev