Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

De stoppar sin kampanj inför Black Friday: ”Butikerna beslutar själva hur de gör”

Publicerad: 11 november 2020, 14:10

Nordstan och Frölunda Torg i Göteborg stoppar sina stora marknadsföringskampanjer inför Black Friday. ”Vi gör ingenting som uppmanar till att komma hit för att handla”, säger Ulrika Carlsson, vd för Nordstan.


Ämnen i artikeln:

Black FridayCorona

Både Nordstan och Frölunda Torg har stoppat de stora marknadsföringskampanjer som köpcentrumen planerat för att locka besökare under Black Friday.

– Vi hade planerat att annonsera och att ha öppet från 7 till 22. Vi har fattat ett nytt beslut och gör ingenting från centrumledningens sida som uppmanar till att komma hit för att handla under Black Friday. Däremot beslutar butikerna själva hur de ska göra, säger Ulrika Carlsson till Göteborgs-Posten.

Bakom det ligger givetvis den ökade smittspridningen i samhället.

Frölunda Torg kommer att förlänga öppettiderna för att sprida ut besökarna mer.

– Vi har säkrat upp så mycket vi kan. Vi är till och med covid-19-certifierade, vilket innebär att sprita, ta bort vissa möbler och försöka göra så att folk verkligen håller sin sociala distansering. Vi sätter också in extra mycket vakter under Black Friday, säger centrumchefen Anders Strand till tidningen.

– Den viktigaste aspekten är hur man ska hantera antalet besökare i butik, och där har vi skickat ut information till våra hyresgäster. Blir det för många så måste man agera, antingen genom att ha dedikerad personal till det eller att hyra in väktare, fortsätter han.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Black FridayCorona

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev