Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Coop förlorade striden om ”Ekoeffekten” – hotas med vite om uttrycket används

Publicerad: 14 augusti 2017, 09:49

Coop förlorade striden om ”Ekoeffekten”. Nu riskerar företaget miljonvite om de marknadsför ekologisk mat i strid med domen i Patent- och marknadsdomstolen. ”Vi är så klart besvikna”, säger Tobias Rydergren, presschef på Coop.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoop

I ”Ekoeffekten” undersöker Coop hur halterna av bekämpningsmedel i kroppen sjunker när en familj går över till att äta ekologiska livsmedel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoop

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News