Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Bygghemma Group blir BHG: ”Återspeglar vad vi erbjuder marknaden”

Publicerad: 7 april 2020, 06:46

Bygghemma Group börjar kort och gott kalla sig för BHG. Samtidigt lanseras en ny grafisk identitet.


Ämnen i artikeln:

ByggBygghemmaKommunikation

Bygghemma Group börjar kommunicera namnet BGH i stället.

Dessutom lanseras en ny grafisk identitet som kommer att användas i all kommunikation.

– Vårt nya varumärke och nya corporate identity återspeglar vad vi erbjuder marknaden och som vi sammanfattar i vår mission statement; “We make living easy”, säger vd och koncernchef Adam Schatz i en kommentar.

Han ser namnbytet som en naturlig del i resan från e-handelpionjär i sitt segment till en ledande onlineaktör inom området.

BHG består i dag av 85 olika onlinedestinationer och har ett samlat sortiment på  800 000 unika artiklar.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ByggBygghemmaKommunikation

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News