Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Butterick’s ska bidra till festen – kliver in som partner till Melodifestivalen

Publicerad: 21 februari 2022, 08:45

Butterick’s blir partner till Melodifestivalen.

När Melodifestivalen flyttar in i Friends arena kliver Butterick’s in som partner till musiktävlingen. Under tre veckor kommer kedjan att maxa festivalkänslan i sin butik i närliggande Westfield Mall of Scandinavia.

Ämnen i artikeln:

Butterick's

DN


Det blev ingen turné för Melodifestivalen i år heller. Covid-19 och restriktioner satte stopp för planerna. 

I stället sänds samtliga deltävlingar samt final från Stockholmsområdet. 

Efter att ha hållit till i Globen under tre veckor flyttar festivalen nu till Friends arena i Solna. Därifrån ska den fjärde deltävlingen sändas liksom semifinal och final. 

Samtidigt väljer Butterick’s att haka på – och kliver in som partner. 

– Vi på Butterick’s älskar Melodifestivalen och att gå in som partner när turnén flyttar in på Friends känns helt rätt. Melodifestivalturnén är ett format som passar oss och våra kunder perfekt, en glitterfest med maximerad underhållning och bra musik, säger marknads- och affärsutvecklingschef Stina Petrini i en kommentar. 

I sin butik. I närliggande Westfield Mall of Scandinavia kommer kedjan att maxa festivalkänslan kommande tre veckor. 

– Vi har ett brett sortiment av glitter och glamour och kan erbjuda våra kunder allt som behövs för att skapa rätt festkänsla, säger Stina Petrini. 

Som en del av partnerskapet kommer Butterick’s också att bidra till att skapa en festivalkänsla i hela köpcentrumet. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev