Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Analys: ”Icas reklam spelar i en egen liga – de har gjort alla rätt i 20 år”

Den 29 november fyllde Ica-Stig 20 år. Reklamsåpan som bidragit till att skapa ett av landets starkaste varumärken – alla kategorier. Här förklarar journalisten och reklamanalytikern Carin Fredlund varför Ica-såpan är en av Reklamsveriges största succéer någonsin.

Publicerad: 1 december 2021, 09:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Carin Fredlund har som journalist bevakat, analyserat och kommenterat reklam- och varumärkesfrågor i mer än 30 år.


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIcaIca Sverige

I en tid när reklamtröttheten breder ut sig och vi, enligt undersökningar från Sveriges Annonsörer, blivit alltmer negativt inställda till reklam spelar Ica i en egen division.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIcaIca Sverige

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev