Marknadsföring
20 000 följer Market på Linkedin: ”Med riktade insatser tog det fart”
Publicerad: 26 juni 2020, 09:44
Foto: Daniel Norman
Market gör stor succé på sociala medier. Nu har vi passerat 20 000 följare av vår nyhetsbevakning på Linkedin. ”En milstolpe”, säger tf chefredaktör Pontus Edman.
Ämnen i artikeln:
Sociala medierTidningen Market finns i de flesta sociala kanalerna och publicerar dagligen nyheter på Facebook, Twitter och Linkedin. Och det är på den sistnämnda som flest följare gillar innehållet.
I dag passerade sidan 20 000 följare.
– Vi jobbar aktivt för att skapa ett så bra innehåll som möjligt som vi sedan distribuerar via Linkedin, där vi vet att stor del av vår målgrupp finns. Därför är det extra roligt att tillväxten av följare är så stor, säger Pontus Edman.
Market var ganska sena med att skapa ett konto. I januari 2019 fanns ”bara” 1000 följare.
– Men riktade insatser under 2019 gjorde att vi fick ordentlig fart på kontot.
Vad har varit hemligheten?
– Att vi fått ut så stor mängd content, vi publicerar mellan 10 och 15 inlägg om dagen. Samtidigt är vi duktiga på att tagga folk och få spridning på inläggen.
Framgången på Linkedin visar sig också i läsartrafiken. Totalt står antalet lästa artiklar på sociala medier för tio procent av den totala trafiken.
– Linkedin är dessutom ett väldigt bra forum för oss att värva nya läsare som inte känner till Market sedan tidigare.
Vad är målet framåt?
– Att ha en fortsatt tillväxt. Kan vi nå 25 000 följare innan året är slut vore jag väldigt nöjd, säger Pontus Edman.