Lojalitet
Panduro har samlat en halv miljon medlemmar i sin kundklubb
Publicerad: 29 oktober 2020, 08:33
En halv miljon medlemmar på två och ett halvt år. Det har Panduro lyckats samla ihop till sin kundklubb.
För två och ett halvt år sedan lanserades kundklubben We are Panduro.
Nu har antalet medlemmar passerat 500 000.
Det senaste året har Panduro lagt ned arbete på att förenkla medlemskapet, något som gett resultat.
– Vi har under det senaste året finslipat både vårt erbjudande till våra lojala kunder i kundklubben, men även flödet för att bli medlem både i butik och online, säger CRM-chefen Anton Rydje i en kommentar.
Butiksmedarbetarna lyfts också fram som en viktig del i framgången.
– Utöver förenklade flöden är den stora framgångsfaktorn medarbetarna i butikerna som varje dag arbetar för kundklubbens succé, säger marknadschefen Philip Mossinger.
Förutom att premiera lojala kunder är kundklubben också ett viktigt verktyg i Panduro i arbetet med att utveckla verksamheten.
– Vi lär oss om hur våra kunder handlar mellan våra olika kanaler och vad de vill ha. Tack vare den kunskapen kan vi skapa en ännu bättre upplevelse för alla våra kunder och vara ännu mer personliga i vår kommunikation, säger Philip Mossinger.