onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Lojalitet

Lojalitetslyftet – därför stannar kunderna hos favoritbutiken: ”Blivit mer relevanta”

Publicerad: 26 augusti 2019, 13:36

Foto: Miriam Järlesjö

Svenskarna är mer trogna mot sin ordinarie matbutik. Samtidigt gör de färre spontana inköp i andra butiker. ”Kedjor jobbar hårdare med lojalitet”, säger GFK:s analytiker Bo Engström till Market.

Ämnen i artikeln:

KonsumentbeteendeAxfoodCity GrossCoopIcaWillysDagligvaror

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Bo Engström, analytiker på GFK.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev