Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lojalitet

Kicks skapar mötesplats för skönhetsfantaster: ”Potentialen är betydande”

Publicerad: 15 april 2021, 11:09

Kicks lanserar ett community för skönhetsintresserade. ”Vår vision är att Kicks Beauty Talks ska bli den självklara go-to destinationen för alla beautyfantaster”, säger marknadschefen Carola Lundell.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdKickskundrelation

I vår lanseras Kicks Beauty Talks. Målet är att det ska vara ett community för skönhetsintresserade där de kan hitta inspiration och byta erfarenheter med varandra.

Kicks egna skönhetsexperter kommer också att vara närvarande där för att svara på frågor.

– Kicks Beauty Talks är ett svar på den efterfrågan vi har sett bland våra kunder som söker efter autentisk interaktion, inspiration och råd både från Kicks egna experter och andra skönhetsintresserade. Vår vision är att Kicks Beauty Talks ska bli den självklara go-to destinationen för alla beautyfantaster, säger Carola Lundell.

Kicks vill att communityn ska vara engagerande och det kommer att ha gamificationinslag.

Kedjan ser det här som en möjlighet att interagera med kunderna och skapa en ännu närmare relation till dem.

– Det tar tid att bygga ett starkt community, men vi är övertygade om att vi har både positionen, medlemsbasen och plattformen för att göra detta framgångsrikt. Potentialen är betydande och vi ser att satsningen bland annat kan generera värdefulla kundinsikter, skapa kundlojalitet såväl som att driva försäljning, säger vd Freddy Sobin.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News