Lojalitet
Hemmakväll fimpar Soffgruppen: ”Godis kan avnjutas överallt”
Publicerad: 17 maj 2021, 06:33
Hemmakväll lanserar en ny kundklubb. ”Den gamla baserades på filmkunden och hur vi var förr”, säger Camilla Fäldt, digital marknadsansvarig.
24 maj lanserar Hemmakväll en ny klundklubb.
– Den gamla kundklubben, Soffgruppen, baserades på filmkunden och hur Hemmakväll var förr. Vårt största fokus nu är godis, vilket är något som kan avnjutas överallt - inte bara i soffan, säger Camilla Fäldt i en kommentar.
Arbetet med att uppdatera klubben har pågått sedan slutet av 2019.
Efter dialog med medlemmarna i Soffgruppen och följare via sociala medier togs ett nytt koncept fram.
– Det känns väldigt roligt att möta alla efterfrågningar som våra kunder har haft och koka ner dem i vår nya kundklubb, nu kommer de att få ut mer värde vilket känns jättehärligt. Vi kommer dessutom att kunna interagera med medlemmarna på ett annat sätt och anpassa erbjudanden efter deras smak, säger Camilla Fäldt.
Klubben kommer medlemmarna att komma åt via en app. Där kan de lista sina personliga favoriter men också hur man gillar att konsumera godis. Tillsammans med köphistorik ska det styra vilka erbjudanden kunden får som medlem.
I appen kommer det också att finnas ett digitalt stämpelkort.
– Det känns väldigt bra att äntligen kunna ge tillbaka till våra trogna medlemmar som varit så stöttande under hela den här resan, säger Camilla Fäldt.