Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Sängkedjan växer – och ska vässa kundmötet: ”En viktig pusselbit”

Publicerad: 11 juli 2022, 07:47

Sängkedjan Kungsängen investerar i kundmötet med hjälp av e-learning och naprapatsamarbete. ”Vi vill att alla kunder ska få riktigt bra service när de besöker våra butiker, säger Nicklas Thuvesson, försäljningschef på Kungsängen.


Ämnen i artikeln:

Kungsängen

LÄS MER: Kungsängens vd toppar laget – har värvat tre nyckelspelare

LKungsängen har i dagsläget 48 butiker i landet och fortsätter att expandera. 

För att stärka sin position gör företaget nya satsningar för att ytterligare förbättra kundmötet.

– Vi satsar mycket på utbildning för våra säljare eftersom vi vill att alla kunder ska få riktigt bra service när de besöker våra butiker. Våra kunder ska känna sig trygga och väl omhändertagna när de väljer att köpa en säng från KungSängen, säger Nicklas Thuvesson i en kommentar.

Utbildningarna sker bland annat via en digital plattform och från naprapater via Stjärnkliniken. Målet är pålästa och kunniga säljare och en trygg upplevelse för kunden.

– Tack vare samarbetet med naprapaterna hos Stjärnkliniken så ser vi till att våra säljare kan ge varje kund skräddarsydda råd och utifrån dessa bygga en säng anpassad för just den kunden, säger Nicklas Thuvesson.

Kungsängen kommer att öppna fler butiker innan året är slut.

– En viktig pusselbit är kundens fysiska upplevelse, vi vill alltid att kunden ska få ett personligt bemötande vid besök i en av våra butiker. Att vi har välutbildade säljare är en viktig del för att ge mervärde till våra butiksbesökare och det bidrar till en ännu bättre sömn för fler människor, avslutar Nicklas Thuvesson.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Kungsängen

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev