Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Reta inte upp konsumenten – en bojkott av varumärket kan bli långvarig

Publicerad: 5 september 2017, 05:46

Foto: Shutterstock

Ett misstag kan bli digert. Mer än var fjärde konsument har någon gång bojkottat ett varumärke. Många står fast vid sitt ställningstagande.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorHemelektronikHeminredningMode

29 procent av svenskarna har någon gång bojkottat ett varumärke till följd av en skandal eller ett negativt rykte. Det visar en undersökning från Yougov.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev