Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kundmöte
Publicerad: 6 maj 2022, 08:59
Foto: Pontus edman
Sedan förra hösten kan MQ Marqets kunder betygsätta deras e-handel. Nu har 7 800 recensioner kommit in. ”Det är oerhört roligt att se att så många kunder gillar vår e-handel”, säger IT- och e-handelschefen Mattias Liljenberg om omdömena.
Sedan oktober 2021 kan MQ Marqets kunder recensera produkter de handlat online samt betygsätta själva e-handeln.
– Recensioner har en viktig funktion på e-handeln och har stor betydelse för att guida kunder i köpbeslutet, så att onödiga returer undviks. Recensionerna som lämnas i dag består av ett betyg i antal stjärnor, hur storleken upplevs och en allmän kommentar kring plagget, skriver bolaget IT- och e-handelschef Mattias Liljenberg i ett inlägg på Linkedin.
Sedan dess har 7 800 recensioner kommit in och nu meddelar kedjan att snittbetyget hamnar på 4,62 av totalt 5.
– Det är oerhört roligt att se att så många av våra kunder gillar vår e-handel, sortiment och de produkter de beställer hem! Det är ett kvitto på att vi satsat på rätt produkter och att e-handeln fungerar sömlöst från beställning till leverans, säger Mattias Liljenberg.
MQ vill nu utvidga recensionsfunktionen till att även omfatta kunder som handlar i butik.
– Att få in fler recensioner, både i e-handeln och framöver i butiker, är jätteviktigt för oss för att fortsätta utveckla vårt sortiment och ta fram rätt produkter, storlekar, material, färger, etc.