Betygen sjunker för många butiksvarumärken i Custitudes undersökning Kundmötesbarometern.
Foto: Getty
Larmet om kundmötet – utvecklingen tvärvänder: ”Det är snudd på obegripligt”
Kundmötet har blivit sämre. Det är färre konsumenter som har kontakt med en butikssäljare. Det visar årets upplaga av Custitudes undersökning Kundmötesbarometern. ”Det här är en stor varningsklocka eftersom vi vet att kontakten betyder mycket för konverteringen”, säger Custitudes vd Lotta Eriksson som menar att kundmötet efter pandemin har kört fast. Här hittar du:
✓ Betyg för 36 kedjor.
✓ Ettan som rycker i toppen.
✓ Branschen där betygen rasar.
✓ Därför knakar relationsbyggandet i butiken.
✓ Så påverkar kontakten konverteringarna.
Mikael Sydner
Kundmötet utvecklas åt fel håll.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.