lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Betygen sjunker för många butiksvarumärken i Custitudes undersökning Kundmötesbarometern.

Foto: Getty

Larmet om kundmötet – utvecklingen tvärvänder: ”Det är snudd på obegripligt”

Kundmötet har blivit sämre. Det är färre konsumenter som har kontakt med en butikssäljare. Det visar årets upplaga av Custitudes undersökning Kundmötesbarometern. ”Det här är en stor varningsklocka eftersom vi vet att kontakten betyder mycket för konverteringen”, säger Custitudes vd Lotta Eriksson som menar att kundmötet efter pandemin har kört fast. Här hittar du:
✓ Betyg för 36 kedjor.
✓ Ettan som rycker i toppen.
✓ Branschen där betygen rasar.
✓ Därför knakar relationsbyggandet i butiken.
✓ Så påverkar kontakten konverteringarna.

Publicerad: 26 januari 2023, 08:03

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

Kundmötet utvecklas åt fel håll.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsCustitudeUpplevelser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev