Kundmöte
Kundmötet i fokus på Markets retaildag: ”Är ofta ganska misskött”
Publicerad: 12 november 2019, 08:57
Hallå där Mikael Sydner, kommersiell redaktör på Market, som för andra gången på raken arrangerar en retaildag på Formex. Hur kommer det sig att ni kör igen?
– Förra gången, på Formex i augusti, blev det fullsatt så när vi fick frågan om vi ville göra en retaildag i januari tackade vi så klart ja.
Vad kommer den att handla om?
– Vikten av bra och starka kundmöten – i butik, på nätet, överallt där man möter kunder. Vi upplever att kundmötet ofta är ganska misskött. På Formex ska vi lyfta fram bra och inspirerande exempel.
Hur ser programmet ut?
– Vi har flera starka namn, bland annat Håkan Lundstedt från Synsam, Annika R Malmberg från Hamilton Group och Fredrik Palm från nätraketen Desenio.
Vad tycker du själv om kundmötet i handeln?
– Att det kan bli mycket bättre. Enligt Daymakers granskningar har det inte utvecklats särskilt mycket de tio senaste åren. Och det märks när man är ute i butik. Visst, det finns även massor av duktiga butikssäljare men frågan måste hanteras på ledningsnivå för att få genomslag i hela verksamheten.
Markets retaildag på Formex äger rum den 14 januari på Stockholmsmässan. Läs mer här!