Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Kundmötet i fokus på Markets retaildag: ”Är ofta ganska misskött”

Publicerad: 12 november 2019, 08:57

Hallå där Mikael Sydner, kommersiell redaktör på Market, som för andra gången på raken arrangerar en retaildag på Formex. Hur kommer det sig att ni kör igen?


– Förra gången, på Formex i augusti, blev det fullsatt så när vi fick frågan om vi ville göra en retaildag i januari tackade vi så klart ja.

Vad kommer den att handla om?
– Vikten av bra och starka kundmöten – i butik, på nätet, överallt där man möter kunder. Vi upplever att kundmötet ofta är ganska misskött. På Formex ska vi lyfta fram bra och inspirerande exempel.

Hur ser programmet ut?
– Vi har flera starka namn, bland annat Håkan Lundstedt från Synsam, Annika R Malmberg från Hamilton Group och Fredrik Palm från nätraketen Desenio.

Vad tycker du själv om kundmötet i handeln?
– Att det kan bli mycket bättre. Enligt Daymakers granskningar har det inte utvecklats särskilt mycket de tio senaste åren. Och det märks när man är ute i butik. Visst, det finns även massor av duktiga butikssäljare men frågan måste hanteras på ledningsnivå för att få genomslag i hela verksamheten.

Markets retaildag på Formex äger rum den 14 januari på Stockholmsmässan. Läs mer här!

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev