Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Kundernas dom – e-handeln är hjärtlös: ”Företagen måste sätta sig ned och fundera”

Publicerad: 16 juni 2021, 12:39

E-handeln växer snabbt – men kunderna har en betydligt varmare relation till de fysiska butikerna. Det visar en färsk undersökning. E-handelsexperten Arne Andersson menar att handlarna behöver bege sig utanför den egna sajten för att komma närmare kunden: ”Fler måste fundera ut en strategi för det här.”


Ämnen i artikeln:

E-handelKundempatiKundomdömen

Majoriteten av kunderna upplever e-handeln som mindre empatisk än de fysiska butikerna. Det visar siffror från Index House Kundempatiindex. När kunderna har fått frågan om alternativet e-handel är mer eller

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev