Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Kundempatiindex: Stora åldersskillnader när kunderna rankar värdet av omhändertagande

Publicerad: 20 oktober 2022, 07:24

50 procent av de i åldersgruppen 55-84 år värderar empati högt.

Foto: Getty Images

Ålder avgör hur högt kunderna rankar empati och omhändertagande. Det visar kundempatiindexet för tredje kvartalet 2022 som visar på en uppgång i flera åldersgrupper. ”Frågan väcks om uppgången är en varningssignal för ett nytt krisår”, säger Michael Dahl, strategen bakom undersökningen.


BT


Index House har sedan tredje kvartalet 2020 i sina kundempatiundersökningar frågat konsumenter hur avgörande det är för deras val av varumärke att de upplever det som empatiskt. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev