Kundmöte
Kedjorna som lyckas fånga en av landets köpstarkaste grupper
Publicerad: 3 maj 2017, 09:16
”Kvinnorna mitt i livet” är många, köpstarka och gillar att shoppa. ”De är en underskattad målgrupp”, säger Anders Bülow, vd för Mellby Gård Industri, som ligger bakom Flash, Smarteyes och Kappahl. Här är deras favoritbutiker.
Det finns 900 000 kvinnor mellan 50 och 64 år i Sverige, med en förvärvsinkomst på i genomsnitt 314 000 kronor. De är yrkesverksamma och i många fall har barnen
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.