Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

De snor allt mer av matpengarna

Publicerad: 17 oktober 2014, 06:57

Willys-kundernas lojalitet ökade med 14 procent. Antalet Lidl-kunder med 12 procent. Lågprishandeln är de senaste månadernas vinnare i livsmedelshandeln. Förloraren är Coop. Det visar GFK:s kartläggningar.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorButikskonceptCoopLidlWillys

Lågpriskedjorna Willys och Lidl flyttade under månaderna juni-september fram sina positioner ordentligt i dragkampen om hushållens matpengar. Det visar researchföretaget GFK:s kartläggningar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev