Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kundmöte
Publicerad: 3 juni 2020, 09:03
Foto: Gustaf Olsson
Daymaker försattes i konkurs. Nu gör vd Lotta Eriksson en nystart med bolaget Custitude, som hon grundat med den tidigare kollegan Joakim Swärd.
Ämnen i artikeln:
DaymakerLäs mer: Daymaker i konkurs: ”Viruset slog ner som en yxa i huvudet”
”Att bidra till att skapa riktigt bra kundmöten är det roligaste vi vet. Dessutom vet vi att riktigt bra kundmöten ökar tillväxt över tid på grund av lojala kunder som handlar mer och oftare. Därför startar vi nu Custitude.”
Så skriver bolaget i en pressrelease.
Bakom satsningen står alltså Lotta Eriksson, som tidigare var vd för Daymaker, och Joakim Swärd, som arbetade som senior customer experience developer hos Daymaker.
– Vi ser fram emot att nu hjälpa företag att ännu tydligare ta ett helhetsgrepp för att skapa ett kundlöfte som gäller i alla kanaler och sedan utveckla respektive kanal och följa upp. Att utveckla de bästa kundmötena är en fråga som borde ligga på styrelsenivå och i högsta ledningen, säger Lotta Eriksson i en kommentar.
Hon tror att kundmötet kommer bli ännu viktigare framöver där företagen möter kunden i olika kanaler.
– Trenden att handla lokalt tror vi också kommer hålla i. Här tänker vi att kedjorna har en utmaning i att få kunden att känna att jag handlar lokalt trots att det är en kedja. Bemötandet och servicen från den lokala butiken blir då avgörande – och det kan ske både analogt och digitalt.
Daymaker gick i konkurs i slutet av mars. Efter det har konkurrenten Better Business köpt delar av konkursboet.
Läs mer: Konkurrenten köper delar av konkursboet efter Daymaker: ”Vill vara rustade”
Ämnen i artikeln:
Daymaker