Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kundmöte

Butikerna får sämre betyg av kunderna: ”Ser en bred minskning”

Publicerad: 8 april 2022, 11:09

Butikerna får sämre betyg från kunderna sett till hur bra de är på att ta hand om dem. Det visar kundempatiindex för första kvartalet 2022 som tittar närmare på varumärken inom hemelektronik samt bygg och gör det själv. ”Vi ser att det är en bred minskning från föregående mätning”, säger Michael Dahl, strategikonsult på Index House.

Ämnen i artikeln:

Kundempati

JF

Julia Forsberg

julia.forsberg@bonniernews.se


Sedan tredje kvartalet 2020 har Index House i sina kundempatiundersökningar frågat konsumenter hur avgörande det är för deras val av varumärke att de upplever det som empatiskt. Mätningarna från första

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev