Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Svåra vägvalet för handeln under Black Friday: ”Risk för en kraftig dipp efteråt”

Publicerad: 2 november 2021, 09:59

Effektiv försäljningsdrivare eller kortsiktig lönsamhetstjuv? Åsikterna kring Black Friday går isär liksom förklaringarna till att färre sällanköpsaktörer planerar att erbjuda erbjuda rabatter under årets shoppinghögtid. Forskaren Gabriella Wulff och HUI:s vd Jonas Arnberg reder ut hur detaljhandelns strategier förändras, den svåra hållbarhetsekvationen och vägvalen för handeln under årets Black Friday.


Ämnen i artikeln:

Black FridayHUIKampanjer

Enligt Markets årliga Black Friday-enkät tycks intresset för Black Friday minska hos såväl handeln som kunderna. Inom handeln planeras färre och kortare kampanjer medan fler kunder tar avstånd från företeelsen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Black FridayHUIKampanjer

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev