Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Skönhetskedjan breddar utbudet av behandlingar: ”Fysisk retail behöver erbjuda mer”

Publicerad: 18 augusti 2021, 07:17

Från och med i morgon kan kedjans kunder boka behandlingar i utvalda Kicks-butiker.

Kundvård i ny och lyxigare tappning – så kan skönhetskedjans nya satsning beskrivas. Imorgon inleds ett test med behandlingar i fem butiker med målet att skalas upp.


Ämnen i artikeln:

KicksHälsa och egenvård

Redan före pandemin erbjöd skönhetskedjan Kicks ett antal olika behandlingar i sina butiker. Nu utökas satsningen som fått namnet Treat by Kicks.

Från och med i morgon kan kedjans kunder boka behandlingar som ögonbrynsfärgning, manikyr och sminkning i fem av Kicks butiker.

Behandlingarna utförs av Kicks personal på en avgränsad yta i butiken i syfte att ge kunden en lyxig salongsupplevelse.

I samband med lanseringen inför kedjan även ett nytt digitalt bokningssystem som ska underlätta hanteringen.

Satsningen är ett steg i ledet av kedjans ambition att utveckla kunderbjudandet, bredda målgruppen och öka trafiken till de fysiska butikerna.

Inledningsvis kommer behandlingarna att erbjudas i fem butiker med målet att skala upp satsningen till samtliga av kedjans butiker på de tre marknaderna. 

– Vi tror starkt på att fysisk retail behöver erbjuda mer än bara produkter för att fortsätta vara relevant och konkurrenskraftigt, varför vi fortsätter att testa nya former av service där våra kompetenta skönhetsexperter i alla våra butiker kan ge kunden bästa möjliga upplevelse, säger vd Freddy Sobin.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KicksHälsa och egenvård

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News