Köpupplevelse
Siffrorna avslöjar kundernas krav – mer tjänster i handeln: ”En nödvändighet”
Publicerad: 18 oktober 2019, 13:13
Hemleverans, personal shopping, installation. Två av tre företag inom detaljhandeln erbjuder redan tilläggstjänster. Och tjänstefieringen förväntas att växa. ”Produkter ska användas i en kontext och då finns det oftast någon typ av tjänst som kan kopplas till det”, säger Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.
Bild 1/7 Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.