Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Så ska H&M minska returerna – kunden ska kunna ”prova” plagget

Publicerad: 11 februari 2019, 08:09

Foto: Shutterstock

Returer är en utmaning för H&M när fler handlar på nätet. Just nu testar modejätten en app kallad Perfect fit där kunden se hur ett plagg passar den egna kroppen.


Ämnen i artikeln:

ModeH&MUpplevelser

– Vi labbar med det här för att förstå om kunden är mogen för det och hur bra det fungerar, säger Daniel Claesson, affärsutvecklingschef för H&M-gruppen, till Dagens Industri.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeH&MUpplevelser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev