Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Ny undersökning: ”Försäljningen gick ner när det spelades julmusik”

Publicerad: 14 december 2017, 10:02

Foto: Shutterstock

Planerar du att boosta julförsäljningen med Bjällerklang och Hej tomtegubbar? Då ska du kanske tänka om. I en färsk undersökning sjönk omsättningen när kunderna fick lyssna på julmusik.


Ämnen i artikeln:

JulhandelUpplevelser

Det är Handelshögskolans retail management-program som har undersökt hur julmusiken påverkar kunderna genom att granska deras inköp och känslor efter ett butiksbesök.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

JulhandelUpplevelser

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News