Köpupplevelse
Ny undersökning: ”Försäljningen gick ner när det spelades julmusik”
Publicerad: 14 december 2017, 10:02
Foto: Shutterstock
Planerar du att boosta julförsäljningen med Bjällerklang och Hej tomtegubbar? Då ska du kanske tänka om. I en färsk undersökning sjönk omsättningen när kunderna fick lyssna på julmusik.
Det är Handelshögskolans retail management-program som har undersökt hur julmusiken påverkar kunderna genom att granska deras inköp och känslor efter ett butiksbesök.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.