Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Köpfesten kan bli en rysare – här är siffrorna som avslöjar kundernas planer

Publicerad: 28 oktober 2022, 07:11

Blir Black Friday och julhandeln en skräckupplevelse för handeln? Oscar Hagman på Prisjakt har undersökt hur kunderna planerar att shoppa de kommande månaderna.

Foto: Getty och Pressbild

Årets Black Friday kan bli en rysare. Enligt Prisjakts undersökning drar konsumenterna åt svångremmen rejält inför årets största shoppingperiod. Samtidigt sitter många handlare med stora lager. ”Det kommer att bli en väldigt avgörande tid för många butiker”, säger Oscar Hagman, ansvarig för Prisjakt Insights. Här benar han ut resultaten från Prisjakts pinfärska rapport Konsumentkompassen.

Ämnen i artikeln:

Market InsightsPrisjaktKonsumentbeteendeBlack Friday

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Konsumenternas köpkraft rasar och deras budget inför Black Friday minskar jämfört med förra året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev