Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Kicks vill stärka köpupplevelsen med fler digitala tjänster: ”Ser att de har högre snittkvitton”

Publicerad: 29 september 2022, 05:55

Nu kan Kicks kunder få personliga make up-rekommendationer online och dessutom testa produkterna online.

Foto: Pressbild

Kicks rullar ut fler AI-drivna digitala verktyg för att utveckla köpupplevelsen. ”Vi vill alltid ligga i framkant”, säger vd Freddy Sobin.

Ämnen i artikeln:

Kicks

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Tidigare i år lanserade Kicks ett AI-verktyg för huvdårdsanalys. Nu satsar skönhetskedjan på ytterligare digitala verktyg för att utveckla köpupplevelsen. 

– Som Nordens ledande skönhetsaktör vill vi alltid ligga i framkant och driva den digitala utvecklingen inom branschen. Att konstant förbättra kundupplevelsen, för att stärka både kundnöjdhet och lojalitet, är avgörande för att vi som bolag ska kunna vara fortsatt konkurrenskraftiga. Med våra digitala verktyg tar vi ytterligare ett steg framåt när det kommer till personlig guidning, oavsett kanal, och som gör att våra kunder ännu lättare kan hitta skräddarsydd skönhet baserat på deras behov, säger Freddy Sobin. 

LÄS OCKSÅ: Kicks sköna skönhetssuccé – spräckte målsättningen: ”Det är medlemmarna som är motorn”

De nya verktygen innebär att kunderna kan få personliga make up-rekommendationer digitalt samt testa produkterna virtuellt innan köp. 

– Vi såg snabbt ett stort intresse bland våra kunder för det digitala verktyget för hudvårdsanalys som lanserades tidigare i år. De kunder som interagerar med verktyget, besöker fler sidor på siten samt stannar kvar längre. Vi ser även att de har ett högre snittkvitto än övriga besökare. Allt detta är en tydlig signal på att denna satsning ligger helt i linje med vad våra kunder efterfrågar, säger marknadschef Carola Lundell. 

LÄS OCKSÅ: Kicks vd om faktorerna bakom lyftet: ”2021 bjöd på rejäla svängningar”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev