Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Inet är Årets e-handelsföretag: ”Något utöver det vanliga”

Publicerad: 29 april 2022, 11:14

Per Ljungberg, vd Svensk Digitalhandel, och Malin Winbom, COO Svensk Handel, ihop med vinnare från Inet.

Inet och Instabox tog hem priserna Årets e-handelsföretag respektive Årets leverantör när D-Awards delades ut under D-congress i Göteborg.

Ämnen i artikeln:

Svensk Digitalhandel

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Det var i konkurrens med Djerf Avenue och Rugvista som Inet tog hem utmärkelsen Årets e-handelsföretag.

Bolaget vann med följande motivering:

”Inets resa är något utöver det vanliga. Från att vid starten 2000 enbart ha fysiska butiker till att idag vara ett av Sveriges mest innovativa e-handelsföretag med de kanske mest lojala kunderna. Företaget är en pionjär i e-handelsbranschen inom gamification, har ett väldigt stort community och ett resultat som är lika imponerande som kundernas engagemang.”

Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör i konkurrens med Bambuser och Voyado.

Motiveringen lyder:

”Svenska e-handelskonsumenter har de senaste åren äntligen fått möjlighet att välja leverantör som är snabba, nära och hållbara. Instabox har med sina innovativa kundlösningar brutit ny mark och därmed medverkat till att driva e-handeln i Sverige framåt. Med en tydlig hållbarhetsagenda, där de bland annat gått över till helt fossilfria drivmedel, visar de även vägen mot mer hållbara leveranser.”

Vinnaren av Årets e-handelsföretag röstas fram av allmänheten, medan Årets Leverantör utses av juryn som utgörs av Svensk Digital Handels styrelse.

Tidigare vinnare av Årets e-handelsföretag är Revolution Race (2019), Skincity (2020) och Caia Cosmetics (2021).

LÄS MER: Han vill tona ner KPI:er i e-handeln: ”Det viktigaste är att sajten är rolig och innehållsrik”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev