Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Experternas bästa råd i kampanjhetsen – här är reavarorna som riskerar att sänka din lönsamhet

Publicerad: 20 september 2022, 12:02

Priser som drar in nya kunder i din butik är en kortsiktig strategi. På längre sikt handlar det om rätt pris på rätt varor, och att bygga lojalitet menar Gabriella Wulff och Erik Modig.

Foto: Pressbild / Monika Nilsson Lysell

Rådande kampanjhets håller inte i längden. Forskarna Erik Modig och Gabriella Wulff pekar ut fallgropar och möjligheter i priskriget. ”Mängden prismedvetna kunder är högre nu är tidigare.”


Vid lågkonjunktur och kris är konsumenter mer benägna att ändra sina vanor. Sannolikheten att en handlare kan locka över kunder från konkurrenten ökar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev