Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Jonas Karlén, vd på Adlibris, har inrättat en insatsstyrka för att förhindra nya logistikhaverier. (Bilden är ett montage.)

Efter haveriet 2018: Så har Karléns insatsstyrka vässat Adlibris leveranser

Från havererad logistik till sista minuten-leveranser på julafton. Adlibris har gjort en tydlig comeback sedan katastrofjulen 2018. Här pekar vd Jonas Karlén ut vad som har varit avgörande – bland annat inrättandet av ett eget ”swat-team” – och ger sina bästa tips för lyckade leveransupplevelser.

Publicerad: 11 januari 2022, 08:17

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Efter julen 2018 var Adlibris ett varumärke i kris. Beställda paket med garanterad leverans före julafton försenades vilket räckte för att förtroendet för e-handlaren skulle rasa.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AdlibrisLeveranser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev