torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Därför låter Zalando inte kunderna recensera längre

Publicerad: 8 september 2023, 12:00

Foto: Daniel Norman

Zalando har valt att plocka bort produktrecensioner från sajten. ”En åtgärd vi implementerade i augusti på alla våra marknader”, säger en presskontakt.

Ämnen i artikeln:

E-handelUpplevelser

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Zalando har varit att plocka bort möjligheten för kunden att recensera olika produkter och se andras omdömen på sajten. Det rapporterar Ehandel.

Kunden kan i nuläget enbart svara på hur pass väl den produktinformation som finns stämmer överens med verkligheten.

– Det är bara runt tre procent av våra kunder som lämnar en recension och en stor majoritet av vårt sortiment har inga skriftliga recensioner alls. Det är därför vi har beslutat att sluta använda funktionen. En åtgärd vi implementerade i augusti på alla våra marknader”, säger en presskontakt till sajten.

På senare år har falska recensioner blivit allt vanligare, någon som blivit ett problem för e-handlaren. Detta är emellertid inget som påverkat Zalandos beslut.

– På Zalando är det endast kunder som faktiskt köpt en produkt som kunnat lämna en recension. På så vis har vi kunnat säkerställa att alla recensioner är äkta. Men det var som sagt bara en liten bråkdel av kunderna som faktiskt gjorde det, säger e-handeljättens presskontakt.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev