Niklas Rungegård vill förädla Börjes-konceptet och öka tillgängligheten genom att bygga om och ut varuhuset i Tingsryd. Men det (rekord?)billiga kaffet blir nog kvar.
Foto: Peter Fredriksson
Börjes storsatsar för framtiden – men vägrar bli en köplada: ”Ska vara en destination”
Börjes har satt Tingsryd på shoppingkartan. Med snart 80 år på nacken lockar varuhuset fortfarande långväga besökare, men nu väntar stora förändringar. Niklas Rungegård, affärsutvecklare och en del av ägarfamiljen, visar runt i de anrika lokalerna. Läs om:
✓ Kaféet – med rekordbilligt kaffe – som blivit regionens mötesplats.
✓ Stora investeringarna som ska modernisera varuhuset.
✓ Omsorgen om det lokala: ”Vi kontrollerar hela kedjan från jord till bord.”
✓ Ambitionen att vara mer än en köplada: ”De som åker hit gör det ofta inte bara för att handla.”
✓ Börjes fem tips: Så gör du en butik till en destination.
Peter Fredriksson
TINGSRYD. Om det beror på att de lockar med Sveriges kanske billigaste fika, en kopp kaffe kostar bara 1,50 kronor, vill han låta vara osagt. Men han konstaterar att konceptet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.