Köpupplevelse
Boozt vill sätta ny standard med nya kundklubben
Publicerad: 19 juni 2023, 08:44
Boozts huvudkontor i Malmö.
Foto: Pressfoto
Nu lanseras Club Boozt, en gratis kundklubb som ska knyta e-handlaren och deras kunder närmare varandra. Ambitionen är att sätta en ny standard inom branschen.
E-handelsbolaget Boozt säljer livsstilsprodukter och modekläder via nätet. Nu lanserar de konceptet Club Boozt för att ”stärka kundrelationer och belöna lojalitet”, skriver de i ett pressmeddelande.
Ambitionen är att den som väljer att handla hos företaget genom medlemskapet ska kunna få en mer personlig shoppingupplevelse genom skräddarsydda erbjudanden och anpassade kundupplevelser. Enligt företaget kommer man också att erbjudas förtillgång till reor, prioriterad packning av varorna och rekommendationer baserade på individuella preferenser och personlig stil.
– Club Boozt är ett tekniskt mästerverk, säger Peter G. Jørgensen, medgrundare och CCO på Boozt, i pressmeddelandet, om den egenutvecklade tekniklösningen.
– Vi är övertygande om att Club Boozt kommer att sätta en ny standard i branschen genom att erbjuda unik kundanpassning, personliga erbjudanden och hög servicenivå.
Club Boozt kommer att ge Boozt möjligheter att samla in information om kundernas preferenser och beteende. Genom att använda avancerad dataanalys kan Boozt sedan löpande använda informationen för att förbättra sina affärer.
– I dagens konkurrensutsatta landskap inom detaljhandeln är det avgörande att anpassa sig och tillgodose våra kunders föränderliga behov. Genom att erbjuda personliga upplevelser och belöningar för deras lojalitet strävar vi efter att stärka vår relation med varje kund och överträffa deras förväntningar, säger Peter G. Jørgensen.
Medlemskap i kundklubben är gratis.