torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Köpupplevelse

Butiken i Nordstan slog upp dörrarna 23 februari, efter en längre tids renovering.

Foto: Frida Dam Bergstedt

Bildspecial – butikskonceptet som gör kunder till aktivister: ”Man måste kunna ta diskussionen”

Återvunnen inredning, återanvändbara flaskor och samtal med kunder om hållbarhet och social aktivism. The Body Shop vill stärka varumärket genom att vara både butik och mötesplats. ”Det ska vara lite lekstuga”, säger Isak Lindström, butikschef i den nyinvigda butiken i Nordstan, Göteborg. Här berättar han och retailchefen Eva Lemark om filosofin bakom konceptet Changemakers wokshop, hur det ska få kunderna att stanna längre – och köpa mer.

Publicerad: 27 februari 2023, 09:10

Frida Dam Bergstedt

redaktionen@market.se

The Body Shop startade 1976 i England och var ett på den tiden ovanligt företag i skönhetsbranschen, ett företag som värnade om människor, djur och miljö. Den aktivistiska andan har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsThe Body ShopUpplevelser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev