Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

TV: Arne Andersson tipsar om hur hållbarhet görs till ett lojalitetsverktyg

Publicerad: 26 september 2019, 13:50

Foto: Marie Hillblom

Hållbarhet som lojalitetsskapande verktyg – det är ett av ämnena på dagens Retail day i Borås där 600 deltagare samlats. Här tipsar Postnords Arne Anderson om hur hållbarhet kan bli ett lojalitetsverktyg.


Market är på plats när handeln för femte året i rad i dag, torsdag 25 september, samlas i Borås. Det som tidigare kallades E-handelsforum har i år nytt namn, Retail day.

Arne Andersson, senioranalytiker på arrangerande Postnord, förklarar att kundens beteendeförändring är orsaken till namnbytet: kunden är en agnostiker, som inte bryr sig om inköpskanal.

Årets tema är kundlojalitet, Going beyond loyalty, och viljan är att ge deltagarna inspiration som kan användas för att bygga starkare relationer till kunderna.  En röd tråd i dagen är hållbarhet.

– Det är viktigt att vara konkret och visa kunden vad man gör i hållbarhet, så man kan ta på det som konsument, säger Arne Andersson och håller med flera av talarna att hållbarhet är viktigt för kunden och för affären.

Budskapet från Retail day är också att branschen måste våga börja testa – även om inget färdigt recept för hela hållbarhetsarbetet finns.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Läs mer: Direkt från Retail Day: Hållbarhet nyckeln till kundlojalitet

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev