Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Rizzo Group hakar på heta second hand-trenden: ”Inspirera till nytt beteende”

Publicerad: 8 september 2021, 06:22

Rizzo Group börjar sälja second hand i sina butiker.

Foto: Pressbild

Rizzo Group börjar sälja second hand. ”Konsumenten kan lämna in sin använda väska till någon av våra butiker och sedan ser vi till så att den får ett nytt liv”, säger marknadschef Helena Morland.


Ämnen i artikeln:

Rizzo Group

Rizzo Group, med kedjorna Rizzo i Sverige och Morris i Norge, satsar på second hand. 

– Konsumenten kan lämna in sin använda väska till någon av våra butiker och sedan ser vi till så att den får ett nytt liv. På så sätt vill vi värna om miljön, produkternas värde och livslängd samtidigt som vi vill uppmuntra och inspirera våra kunder till ett nytt konsumtionsbeteende, säger Helena Morland i en kommentar. 

Den som har inte längre har användning för en väska av något slag kan lämna in den till någon av butikerna. Där värderas den och kunden får en rabattcheck baserat på bedömt värde som kan användas vid nytt köp. 

Väskan fräschas sedan upp och säljs under etiketten Rizzo & Morris second hand. 

Satsningen lanseras i samtliga butiker nu i september. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Rizzo Group

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News