Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Modekedjan lanserar pop up-butik för babykläder: ”Second hand får en alltmer betydande roll”

Publicerad: 19 maj 2022, 09:11

Efter en lyckad pilot då kunder fick skicka in begagnade babykläder mot ersättning tar Lindex second handsatsningen till nästa nivå. I dag öppnar kedjan en pop-upbutik.

Ämnen i artikeln:

LindexSecond handPop upMode

Helen Preutz (tjänstledig)

helen.preutz@bonniernews.se


I dag öppnar Lindex en tillfällig butik för begagnade babykläder i Nordstan i Göteborg. Satsningen är en uppföljning på det test som sjösattes under 2021 då kunder fick skicka in begagnade babykläder mot ersättning.

LÄS MER HÄR: H&M börjar sälja second hand: ”Vår USP är att vi kan göra det lättillgängligt för den stora massan”

Caroline Öhgren, försäljningschef på Lindex, ser second hand som en alltmer betydande del av kedjans affärsmodell till följd av ökad efterfrågan.
– Vår nya pop up-butik med second hand-babyplagg kommer ge oss värdefulla insikter kring hur affärsmodellen kan skalas upp och utvecklas för att möta våra kunders behov.

Satsningen på second hand är en del i kedjans arbete med att ställa om till cirkulära metoder för att möta de klimatrelaterade utmaningarna. Målet för 2025 är att hela sortimentet ska vara designat för lång livslängd och/eller cirkularitet.

LÄS MER HÄR: Second hand-vågen: Fem aktörer om vägen till framgång – och lönsamhet 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev