Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Lyxmärken bidrar till återuppbyggnaden av Paris-katedralen

Publicerad: 18 april 2019, 11:32

Foto: Shutterstock

Ägarna till lyxvarumärkena Louis Vuitton, Gucci och Yves Saint Laurent har lovat att bidra med miljardbelopp till uppbyggnaden av Paris-katedralen Notre-Dame. Enligt Frankrikes president kommer återuppbyggnaden att vara klar inom fem år.


De franska miljardärfamiljerna Arnault  (Louis Vuitton, Givenchy, Sephora, Dior och Kenzo) och Pinault (Gucci, Balenciaga och YSL) skänker tillsammans motsvarande tre miljarder kronor (300 miljoner euro) till återuppbyggnaden av den

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev