Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Fem aktörer förklarar: Därför vägrar vi Black Friday – och satsar på helt andra kampanjer

Publicerad: 5 november 2021, 08:31

Black Friday är en köpfest utan like, men också kraftigt ifrågasatt. Floran av alternativa kampanjer växer för varje år. Här berättar fem aktörer varför de vägrar delta i Black Friday och hur de utnyttjar rean för andra syften. ”Det är ett utmärkt tillfälle att skapa engagemang”, säger, Matilda Wiechel, aktivism- och kommunikationsansvarig på The Body Shop.


Ämnen i artikeln:

Black FridayModeAccessoarer

Vanbruun som säljer exklusiva smycken väljer, för tredje året i rad, att avstå från kampanjer under Black Friday. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Black FridayModeAccessoarer

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev