Hållbarhet
Efter krisen – H&M utser mångfaldsansvarig: ”Visar hur stort vårt ansvar är”
Publicerad: 17 januari 2018, 10:56
Kritiken mot modellvalet och anklagelserna om rasism får H&M att agera. Nu tillsätts en mångfaldsansvarig. ”Vi lyssnar”, skriver kedjan på Twitter.
Reklambilden med en svart pojke som bär en tröja med texten ”Coolest monkey in the jungle” har väckt, och väcker, starka reaktioner.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.